BestPrice.gr
άγχος πανελληνίων εξετάσεων

Πανελλήνιες Εξετάσεις σου ερχόμαστε! 5+1 SOS συμβουλές & tips

Πανελλήνιες Εξετάσεις σου ερχόμαστε! 5+1 SOS συμβουλές & tips

Φέτος οι Πανελλαδικές Εξετάσεις 2022 για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων ξεκινούν την Παρασκευή στις 3 Ιουνίου 2022, ενώ για τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων την Πέμπτη 2 Ιουνίου 2022. Στην περίοδο αυτή των εξετάσεων είναι λογικό ο κάθε υποψήφιος να αισθάνεται, λόγω του εντατικού πνευματικού μόχθου και της αγωνίας του για την επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων, ιδιαίτερο στρες και έντονο άγχος δυο δυσάρεστες ψυχικές καταστάσεις που είναι δυνατόν επηρεάσουν την απόδοσή του. Ευτυχώς όμως και οι δύο αυτοί παράγοντες μπορούν να καταπολεμηθούν με μερικά τρικ που μπορεί ο καθένας να εντάξει στην καθημερινότητα του και να βοηθηθεί να σηκώσει με επιτυχία το βάρος των εξετάσεων!

1. Διατροφή & εξετάσεις

Όταν κανείς τρέφεται σωστά και ποιοτικά, δίνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά στον οργανισμό, τα οποία ενισχύουν εκτός των άλλων τη συγκέντρωση και τη μνήμη, αλλά ταυτόχρονα μπορεί πολύ πιο εύκολα να αντιμετωπίσει το στρες του έχοντας ένα γερό και γεμάτο ενέργεια οργανισμό. Αρχικά μην ξεχνάτε το πρωινό σας γεύμα, το οποίο αποτελεί το πιο βασικό γεύμα της ημέρας! Θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε άμεσα τη σωματική και πνευματική σας απόδοση αλλά και αντίληψή. Σημαντικά, όμως, είναι και τα ενδιάμεσα γεύματα! Ο οργανισμός μας ειδικά, όταν βρισκόμαστε σε διαρκή κίνηση, χρειάζεται ενέργεια κάθε 2-3 ώρες, για να καλύψει τις ανάγκες του και να μπορέσει να συνεχίσει να αποδίδει.

Για να έχεις παντού το γεύμα σου μαζί σου ακόμη και όταν βρίσκεσαι εκτός σπιτιού, μπορείς να δεις εδώ για πρακτικά, οικονομικά και υψηλής ποιότητας φαγητοδοχεία.

“SOS” τρόφιμα:
Θρεπτικά συστατικά όπως ο σίδηρος, ο ψευδάργυρος, τα ω-3 λιπαρά οξέα και η βιταμίνη Β12, βοηθούν στην καλή πνευματική λειτουργία.

-Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο είναι το κόκκινο κρέας, τα αυγά και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (πχ σπανάκι, μπρόκολο).

– Για να αυξήσετε τα επίπεδα του ψευδαργύρου προτιμήστε τροφές όπως: πουλερικά, θαλασσινά, δημητριακά και γαλακτοκομικά.

-Τα ω-3 λιπαρά οξέα βελτιώνουν τις ικανότητες προσοχής και επίλυσης προβλημάτων, οπότε επιλέξτε λιπαρά ψάρια (πχ σαρδέλα, σολομός, σκουμπρί, μπακαλιάρος, πέστροφα), αβοκάντο και ξηρούς καρπούς.

-Τέλος, η βιταμίνη Β12 ενισχύει τη μνήμη. Καλές πηγές αυτής είναι το κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά και τα αυγά.

Αποφύγετε τα συσκευασμένα σνακ που συνήθως αποδίδουν «κενές» θερμίδες!

2. Ενυδάτωση

Τέλος, ας μη ξεχνάμε την ενυδάτωση! Όσο περισσότερο νερό, τόσο καλύτερα! Ένας αφυδατωμένος οργανισμός δεν μπορεί να σκεφτεί και να συγκεντρωθεί επαρκώς.

Για να μην ξεχνάτε το νερό φροντίστε να έχετε πάντα μαζί σας στο γραφείο ή την τσάντα ένα παγουράκι με φρέσκο νερό!

3. Άσκηση

 Η άσκηση θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε την διάθεση σας με την έκκριση της σεροτονίνης, μιας ορμόνης που ενισχύει τα αισθήματα χαράς και ευεξίας, και παράλληλα μειώνει το αίσθημα του άγχους! Ακόμη, βάζοντας την άσκηση στην ρουτίνα σας, θα αποφορτίζεστε από το διάβασμα και θα έχετε πιο καθαρό μυαλό ώστε να διαβάσετε και να απομνημονεύστε.

4. Ύπνος & εξετάσεις

Αυτή την περίοδο χρειάζεστε τουλάχιστον 6-7 ώρες ύπνου, για τη σωστή πνευματική σας απόδοση. Σίγουρα, είναι δύσκολο, καθώς θα θέλετε να εκμεταλλευτείτε το κάθε λεπτό διαβάσματος, η αυπνία όμως, δε θα σας βοηθήσει σε αυτή την περίπτωση. Βάλτε πρόγραμμα στο διάβασμά σας και φροντίστε να κοιμάστε επαρκώς. Ο ξεκούραστος και ακμαίος οργανισμός αποδίδει πολλαπλάσια σε κάθε είδους εργασία και ιδιαίτερα στην πνευματική.

5. Φτιάξε το δικό σου περιβάλλον μελέτης

Ξεκινήστε να διαβάζετε σε χώρο κατάλληλο, οικείο, ήσυχο και ευχάριστο, όπου μπορεί να υποστηριχθεί θετικά η μελέτη σας. Είτε στο γραφείο σας, είτε σε κάποια βιβλιοθήκη, είτε γιατί όχι σ’ ένα ήρεμο καφέ, αξίζει να διαμορφώσετε το δικό σας χώρο με όλα τα χρειαζούμενα για τη μελέτη κοντά σας, ώστε να νιώσετε άνετα και να συγκεντρωθείτε στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Βοηθήματα τα οποία θα σε βοηθήσουν στη μελέτη σου μπορείς να βρεις εδώ.

6. Βάλε πρόγραμμα

Οργανώστε το χρόνο σας σαν να πρόκειται για ωράριο εργασίας όπου επιβάλλεται η αυστηρή τήρησή του. Βάλτε μικρούς στόχους με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αναφορικά με την ύλη που πρέπει να καλύψετε και φροντίστε με συνέπεια και σοβαρότητα να το τηρείτε! Μην όμως απογοητευτείτε από την παραβίασή του στην αρχή της προσπάθειάς σας, γιατί σύντομα θα βρείτε το δικό σας ρυθμό και θα κερδίσετε το χαμένο έδαφος. Με την ολοκλήρωση της μελέτης ενός συγκεκριμένου κομματιού ύλης, κάνετε αμέσως μία σύντομη επανάληψη με καταγραφή των σημαντικότερων στοιχείων, π.χ μαθηματικών τύπων, χρονολογιών, ονομάτων, κανόνων …… μη ξεχνώντας ποτέ πως «η επανάληψη είναι η Μάνα της Μάθησης»! Έτσι ώρα με την ώρα θα χτίζετε το οικοδόμημα της προσωπικής επιτυχίας στις φετινές εξετάσεις.

Σας ευχόμαστε ολόψυχα,

ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ ΣΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

X